Lo prinçòt

Traduction ERIC CHAPLAIN  - Langue d'origine : FRANCAIS

À propos

Antoine de Saint-Exupéry qu'es vadut a Lion, lo 29 de junh de 1900. Que passè lo son mainatjum ençò de la soa sian, pròishe d'Amberieu puish que hadó los sos estudis en Senta-Crotz deu Mans, en Soïssa, e a París que i preparè l'Escòla Navau. Totun que's manquè l'orau deu concors d'entrada ad aquesta escòla : que decideish alavetz de seguir los cors de l'Escòla de las Bèras-Arts. En 1921, que hè lo servici militari en Estrasborg, hens l'armada de l'aire. Qu'apren a pilotar, e autalèu, la soa carrièra qu'es aviada. Au sortir de l'armada, en 1923, que hè mantuns mestèirs. Que's bota a escríver e publica, en 1925, lo son prumèr raconte que l'accion se'n situeish hens lo monde de l'aviacion. En 1926, Saint-Exupéry entra en çò de Latecoèra, societat d'aviacion qui encamina lo corrièr de Tolosa a Dakar, com pilòte. Puish, qu'es nomat cap d'escala de Port-Juby, hens lo Rio de Oro. Qu'es en aquera tempsada qu'escriu Courrier Sud (1929). Dab Mermoz e Guillaumet, se'n va entà l'America deu Sud entà estudià'i la possibilitat de crear navèras linhas aerianas. Que publica, en 1931, Vol de Nuit que l'escaduda n'es un succès màger. Totun, la societat Latecoèra que hè la cabuishada : estacat a Air-France en 1935, qu'assaja de bàter lo recòrd París-Saïgon en avion, assai mau-escadut. Puish en 1938, qu'assaja de religar New York dinc'a la Tèrra de Huec : alebat grevament au cors de l'assai, que passa longas mesadas de convalescéncia a New York. Publica alavetz Terre des Hommes (1939). Mentre la Segonda Guèrra Mondiau, que hadó partida de l'armada de liberacion : lo pilotatge que li èra interdit pr'amor lo son atge. Totun, Saint-Exupéry qu'insisteish entà-d obtiéner missions : lo 31 de julh de 1944, que s'envòla de Borgo en Corsega. Ne'n tornerà pas jamei. Pendent la guèrra, que publiquè tres obratges : Pilote de guerre, Lettre à un otage, e Le Petit Prince en 1943.
Permèir publicat en 1995, aquí qu'es prepausada ua navèra arrevirada, demiada per Eric Chaplain, autor, editor e arreviraire en lenga nòsta desempuish mei de trenta ans.

Rayons : Jeunesse > Jeunesse

  • EAN

    9782824050195

  • Disponibilité

    Disponible

  • Nombre de pages

    106 Pages

  • Action copier/coller

    Dans le cadre de la copie privée

  • Action imprimer

    Dans le cadre de la copie privée

  • Partage

    Dans le cadre de la copie privée

  • Distributeur

    Immatériel

  • Support principal

    ebook (pdf)

Antoine de Saint-Exupéry

1900-1944.ÿSaint-Ex fait partie de ces écrivains dont l'oeuvre est tout entière tirée de l'expérience vécue. Né à Lyon, "Tonio" fréquente l'École Navale et les Beaux-Arts. Son service militaire le forme à l'aviation. Il entre alors dans l'aventure de la poste aérienne et y croise Guillaumet, Durat et Mermoz. Fasciné par le désert de Mauritanie, il est chef d'escale à Cap-Juby et ses randonnées le poussent à la méditation sur le sens moral de l'activité humaine. C'est là que naît Le Petit Prince. A Buenos-Aires, de 29 à 31, il vit les débuts de la liaison France-Amérique. Devenu pilote d'essai et pilote de raid, il accomplit des missions importantes, tout en exerçant des activités de journaliste pour quelques grands reportages. Combattant en 39-40, exilé ensuite aux États-Unis, il rejoint les Forces Françaises Libres en 42 et reprend l'entraînement avec le grade de commandant. Il réclame une neuvième mission qu'on finit par lui accorder. Le 31 juillet 44, il décolle de Bastia pour des photos aériennes au-dessus des Alpes. Son Lightning P38 est abattu sur le chemin du retour, aux environs de Marseille.

empty